"המשטרה עצרה את האמבולנס והנכים נאלצו לדדות ברגל"

קלמן טלר 1 Comment on "המשטרה עצרה את האמבולנס והנכים נאלצו לדדות ברגל"

מערך העלאת הנכים ומוגבלי הניידות להר מירון וביציאה ממנו נתקל בקושי רב • בחפ"ק "עזר מציון" האמון על הפעלת המערך המומים מהיחס ומחוסר שיתוף הפעולה מצד המשטרה: "כל מה שאנחנו מבקשים זה להעלות ולהוריד את הנכים; הכל היה מתואם" • ומהי תגובת המשטרה?

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עדויות מהשטח במירון מעלות תמונת מצב מדאיגה ומזעזעת. כידוע, מערך העלאת נכים ע"י האמבולנסים של עזר מציון מתקיים זה שנים רבות בשיתוף פעולה עם המשטרה אך השנה נדמה, כי על אף ההיערכות ותיאום מערך העלאת הנכים, מוצא מישהו לנכון לתקוע מקלות בגלגלי מערך התחבורה החשוב הזה.

אמש, בשעה 10:00 לערך, התבקשו נהגי האמבולנסים של עזר מציון להגיע לחפ"ק הארגון שהוקם במקום. כשניסו להגיע למקום נתקלו בחסימה. בארגון מצאו דרך להתחיל את המבצע בכל זאת אך לאחר כשעתיים אמבולנס של עזר מציון ועליו נכים קיבל הוראה מקצינה ששהתה במקום לעצור בצד. הנכים התבקשו לרדת מהאמבולנס והנהג התבקש ללכת ברגל לחפ"ק. יש במערכת תיעוד בו רואים נכה הולכת בקושי רב לאחר שהורדה מהאמבולנס. מתפללת במקום סיפרה כי בעת שהילכה לכיוון האוטובוס היא ראתה נכה כשהוא עושה את הדרך לכיוון ציון הרשב"י בקושי רב.

מנהל החפ"ק של עזר מציון במקום, זאב פריינד, מספר: "המצב קטסטרופלי. אנחנו מנסים לתפקד אבל הכל קורה תחת קושי רב. כל מה שאנחנו מבקשים זה להעלות נכים ומוגבלי ניידות למעלה ההר ולהחזירם למגרשי החניה שלהם. הכל היה מתואם עם המשטרה אני לא חושב שזו הוראה מדרג בכיר אבל המצב בשטח קשה מאד. זה מערך שפועל 16 שנה והשנה אנו חווים קושי שלא חווינו".

מדוברות המשטרה נמסר: "עם צאת השבת שיירות אוטובוסים החלו עושות דרכן מריכוזי ערים ברחבי הארץ ועליהם עשרות אלפי מבקרים להילולת הרשב"י במירון. מאות רבות של שוטרי משטרת ישראל נפרסו בצירי התנועה, בצמתים, במושב מירון וביערות והשבילים הסמוכים לפקח על הסדרי התנועה,הסדר הציבורי וביטחונם של עשרות אלפי המבקרים שנהרו למקום. לפנות בוקר אל החניונים הסמוכים למושב מירון ירדו בו זמנית אלפי מבקרים, ועם הגעת האוטובוסים החלה הפרת סדר שהובילה לעומס על צירי התנועה הסמוכים וחשש לביטחונם של המבקרים. כוחות משטרה פעלו במקום להשבת הסדר על כנו ולהזרמת התנועה בחניונים ובצירים הסמוכים. הקהל המגיע לחגוג בהילולה מתבקש להתאזר בסבלנות בעת העלייה לאוטובוסים או בהמתנה ולהימנע מדחיפות מחשש לסכנת חיים. כוחות משטרה רבים פרוסים בכל האזור והשוטרים זמינים ונחושים בכל מקום לסייע לציבור"

"לעניין האמבולנס" הוסיפו במשטרה "האמבולס הגיע לצומת מירון בשעת השיא של תנועת האוטובוסים, נהג האמבולנס התבקש להמתין בצד עד שהתנועה תתפנה בכדי שיוכל לצאת במהירות האפשרית, הנהג ניסה מס' פעמים להפר את הוראת השוטרים ולנסות ולעקוף את ההנחיה אך נעצר בכל פעם, לבסוף נהג האמבולנס התבקש לעצור בצד, ועל דעת עצמו החליט בהפגנתיות להוריד את המשפחה שהייתה עימו ברכב כאשר הוא אומר "אני לא לוקח אף אחד עכשיו", לאחר שהוריד את הנוסעים קצינת המשטרה זיהתה שיש אישה מבוגרת שהייתה מטופלת באמבולנס, מיד הזעיקה את איחוד הצלה שהגיעו עם רכב המיול ולקחו אותה ליעדה".

בעזר מציון הגיבו לתגובת המשטרה על האמבולנס ואמרו כי התגובה אינה נכונה: "לא היו דברים מעולם"



1 תגובות

מיין תגובות